DcH Jyderup

Danmarks civile Hundeførerforening - klubben for alle...

DcH Jyderup kalender

Februar 2019
M T O T F L S
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 1 2 3

Log Ind

   Betaling til DcH Jyderup.               MobilePay: 86079 (Husk navn).               Netbank: reg.1551 konto 4210433

Konkurrence

Tilmelding til konkurrencedeltagelse

 

Er du kvalificeret og dermed klar til at stille op i en konkurrence?
 
Du kan tilmelde dig via DcH Danmarks hjemmeside.

 

Her

 

 

Betaling af startgebyr skal foregå igennem DcH Jyderup.

På konto nr. 1551 4210433

 

Betaling SKAL være modtaget af kasseren til tiden, ellers bliver der ikke betalt til konkurrencen.
Det er ens eget ansvar at betale til tiden, kasseren bruger ikke tid på at reminde folk om betaling.

 

Er du i tvivl om din betaling er registreret skal du ringe eller skrive til kasserer
Henning Beier på tlf.: 21 45 37 06 Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

 

Du skal være godkendt af en træner fra DcH Jyderup til at stille op.

Udeblivelse fra konkurrence i DcH-regi.

Konkurrencer i DcH-regi kan kun lade sig gøre når der er frivillige der hjælper til med at lægge spor, være figurant, konkurrenceleder, planlægger af konkurrencen og mange mange flere, derfor er det ærgerligt at hundefører udebliver fra konkurrencer og i nogle tilfælde faktisk optager en plads fra en anden.

Og ja, der har desværre været problematikker omkring udeblivelse fra konkurrencer uden afbud til afholdende klub , dette er ikke noget bestyrelsen kan acceptere.

Fremadrettet vil Formanden tale med hundeføreren allerede ved første udeblivelse, samtidig med at man modtager en skriftligt advarsel, med orientering om klagemuligheder og konsekvenser ved yderligere udeblivelse.

Udebliver man fra yderligere 2 konkurrencer, vil man ikke kunne deltage i de 3 kommende konkurrencer i egen klasse.

Så hvis I bliver forhindret i, at deltage i en konkurrence, vil vi derfor bede jer melde afbud til (udover den afholdende klub)

  • Formand Rikke Broberg (60841803)  

På vegne af bestyrelsen DcH-Jyderup

Rikke Broberg

Formand

Huskeliste

Forberedelse

  • lav hjælper liste

  • lave aftaler om præmier

  • bestille tidstagningsanlæg

  • tjekke at vi har alle de rette forhindringer

  • Lave opslag til DCH online tilmelding

  • afklarer forplejning med foderteamet

  • afklarer hvordan der skaffes strøm (køknet på skolen eller elværk), skal bruges til beregner computer og tidtagningsanlæg

Op til konkurrencen

  • lav reklame for konkurrencen på facebook m.m. optil tilmeldings fristen

  • udarbejde program via online tilmelding

  • sikre at alle hjælper positioner er besat

  • er græs højden ok, eller skal det klippes

  • lave klistermærker til pokaler

  • lave startlister og printe

  • lave dommersedler

  • lave program med start lister, info og reklame for sponsorer

  • sende program ud

  • lave aftale med dommer om rækkefølgen af konkurrencen (nemmest at gøre som beregner programmet: Sp1, Sp2, Sp3, Sp Åben, AG Åben, AG1, AG2, AG3)

  • sende program ud til deltagerne fra beregner programmet

  • følge op på sammen med kasseren at alle har betalt

medbringe/klargøre materialer til dagen:

  • forlængerledninger

  • telte (præmie, beregner og kiosk)

  • kølebokse/køleskab

  • opslagstavle og nåle (i stedet for beregner til at hænge startlister i start området eller til resultater hvis der er indsender)

  • skraldespande til fordeling på området, inklusiv poser

  • 2 stk. stop ure

  • måtte til løbske tæver kan starte på

  • spand til målområdet, hvor dem der løber kan finde snore

  • rive (hvis der er nu slået græs der ligger i klumper)

  • penge kasse til kiosken

  • skriveunderlag og skriveredskaber til dommersekretær

  • minestrimmel (opmærkning af banen 30 x 40 meter)

Har du lyst til at hjælpe til DCH Jyderups Agility konkurrence den 27 august?

  • De fleste opgaver kræver ingen forudsætninger ;0)

Agility er super underholderen og nemt at forstå – så du skal nok få en underholdende og sjov dag med dine klubkammerater.

Kom og støt op omkring klubbens agility udøvere.

Program for dagen – søndag den 27. august 2016:

07:00 klargøring af arealet

08:00 hjælper og dommer morgenmad

08:30 bane bygning

09:00 Byder velkommen og herefter starter konkurrencen

15:30 konkurrencen slutter og der ryddes op

16:30 fælles afslutnings øl/vand – tak for i dag

Håber alle der har eftermiddagsvagter vil blive og hjælpe med at rydde op.

Har du spørgsmål så kontakt Majbrit Madsen, tlf. 25771278 eller Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Hjælper opgaver der ikke kræver forudsætninger:

Aktivitet:

tidsrum

Hjælper navn og tlf.

Opsætning af parkering og baneanlæg

Opgave: Markere med mine strimmel bane arealet og sætte skilte op omkring parkering inklusiv afspærring af hvor der ikke må parkeres. Slå telte op til stævnekontor, præmiebod og kiosksalg. Hente relevante borde og stole. Hente agility redskaber til banen.

7:30 til kl. 8:00

Hjælper 1:

Hjælper 2:

Hjælper 3:

Hjælper 4:

Hjælper 5:

Hjælper 6:

Hjælper 7:

Hjælper 8:

Kiosk

Opgave: Sørger for salg af sandwich, kaffe, te, sodavand og kage i løbet af dagen. Lave kaffe, te og sandwich efter behov

7:30 til 16:30

Hjælper 1:

Hjælper 2:

Forberede mad

Opgave: Planlægge mad og købe ind. Lave morgenmad til hjælpere og dommer. Smøre sandwich til salg

 

Hjælper 1:

Forberede kage

Opgave: bagekage, så der er til kiosk salg

 

Hjælper 1:

Tidstager

Opgave: være back op til det automatiske tidstagning, dvs. når hver hund løber skal man starte et stop ur og starte det når hunden er færdig. Samt flytte snore fra start til spanden i målområdet

Majbrit vil instruere i opgaven på dagen.

8:30 til 12:30

Hjælper 1:

12:30 til 16:00

Hjælper 1:

Indsender

Opgave: holde styr på hvem der er det næste par der skal i ringen. Man står med  start rækkefølgen og hører om de rette deltger er ved start området og fortæller hvem de enkelte er efter og hvornår det er de forskelliges tur.

Majbrit vil instruere i opgaven på dagen.

8:30 til 12:30

Hjælper 1:

12:30 til 16:00

Hjælper 1:

Dommersekretær

Opgave: Stå klar til at notere hvad dommeren signalere iht. til at der kan blive registreret de fejl der måtte være samt tiden til beregneren. Der er 2 sekretære så man skifter hver gang. Dommeren signalere med hån i vejret hver gang der skal sættes en streg for en fejl og markerer med krydsede arme hvis teamet er diskvalificeret. Her efter skal tiden noteres på sedlen og den afleveres til dommersekretæren og så kan du nyde det næste løb, men din makker tager den næste hund.

Majbrit vil instruere i opgaven på dagen.

8:30 til 12:30

Hjælper 1:

Hjælper 2:

12:30 til 16:00

Hjælper 1:

Hjælper 2:

Banebygger og hjælper

Opgave: Hjælpe dommeren med at flytte forhindringer til de rette pladser, sætte spring i den korrekte højde samt sætte numre på banen.

Hvis en hund river en pind ned skal du sørger for at den kommer på plads inden den næste hund skal løbe.

Majbrit vil instruere i opgaven på dagen.

8:30 til 12:30

Hjælper 1:

Hjælper 2: B

12:30 til 16:00

Hjælper 1:

Hjælper 2:

Hjælper opgaver der kræver forudsætninger:

Aktivitet:

tidsrum

Hjælper navn og tlf.

Opsætning af tidtagningsanlæg

Forudsætning: kendskab til elektronik

Opgave: fører strøm til pladsen (medbring forlænger ledninger), opsætte anlæg og .

8:30 til 16

 

Konkurrence beregner

Forudsætning: kendskab til beregner programmet og medbringe computer og printer.

Opgave: indtaste dommersedler i programmet.

9:00 til 16

 

Præmie ansvarlig

Forudsætning: kendskab sponsore og sørger for sponser gaver og købe pokaler (tjekke at der er nok i klubben)

Opgave: sikre at der er de rette pokaler med tryk (klistermærke)

   

Konkurrenceleder

Forudsætning: kender konkurrence retninglinier og er udpeget af bestyrelsen.

Opgave: hjælpe beregner med det praktiske under stævnet og ansvar for at afklarer klager m.m.

8:00 til 16

 

Konkurrence ansvarlig:

Opgave: praktiske gris hele dagen og den som er hovedansvarlig for arrangementet

   

Rally konkurrencevejledning

 

Rally konkurrence planlægning huskeliste

konkurrencen kræver følgende hjælpere:

bregner 2 personer: 

tidstager 1

tidtager 2

konkurrenceleder: 

2 parkeringsvagter

 

Husk sørger for opslag til klubben og på hjemmesiden og facebook

 

Program indeholde:

info om mad

start række følge

sponsore

opkrævning på 35 kr. start på dagen

dommernavn

parkeringsoversigt - følg parkeringsvagtens anvisningerne

husk vis hensyn angående plads i hallen, hvis der er 2 baner

kørselsbeskrivelse/kort - GPS koordinat og adresse

beskriv toilet forholdene

hundeluftning - husk at samle op (folden bag ridehallen)

husk send program til dommer, hjælpere og deltagere. sæt på hjemmesiden.

 

aktioner

- skilte med toilet og husk at tage skoene af

- pokaler inklusiv påføring af klistermærker

- præmier til dommer mfl.

- printe dommersedler

- udarbejde program og sende ud - exporter deltager fra DCH tilmelding - koordiner med Lis (udsendes en uge før) - husk input omkring mad

medbringes på dagen

- dommersedler

- affaldssække

- prutposer

- start numre

- kamera

- præmier

- 2 flasker vin

- mel

- markeringsstrimmel

- relevante skilte (vej, lufteplads, kørsel)

- beregner bord og stole

- præmie bord

- retningsstokke

- parkeringsskilte

- toiletpapir

- blåhvide pinde

- rallyholder og skilte - 2 sæt inklusiv kegler (alle dem vi har)

- spring og tunnel, kurv bord iht. baner

- 2 stop ure

- computer og printer inklusiv papir og patroner

- forlængerledning

 

input til opslag i klubben:

Giv en pote - kom og hjælp til Rally konkurrence den 9. februar

husk: beskriv opgaven og tids omfang - hvornår starter det og slutter det!

1 Bregner: kræver basalt computer egenskaber og mod på at udfylde resultatbøger. Der vil være erfaren beregner tilstede som har hovedansvaret, så du skal bare "gøre som der bliver sagt". opgaven er at indtaste resultater i programmet og udfylde konkurrencebøger og diplomer.

2 Tidstager/indsender: ansvar for at tage tid. Kræver ingen forudsætninger andet end at man kan starte et stop ur når huden start og trykke stop når hunden er færdig. Dommeren vil forklarer på dagen præcist hvornår hunden starter og stopper. Ansvar for give info om rækkefølgen til deltager og sikre at næste hund er klar.

2 Parkeringsvagter: ankomme 1,5 time før og sætte skilte med kørsel anvisning og en time før start tage i mod bilerne og anvise pladser så alle kan være der.

Racer i DcH-Jyderup

Ingen billeder

Skellingsted, sekundær træningsplads

DcH Jyderup findes på Skamstrupvej 18B.

Vi har også en sekundær træningsplads 

på Åmosevej i Skellingsted.

Afstanden fra vores klub i Mørkøv

er ca. 8 km'er. 

 

Se kort fra Google Maps HER!

 

Vi har 310 gæster og ingen medlemmer online